lika bra att gå naken

Vaknade klockan 9, helt sjukt trött. Kunde inte somna om. Kanon, eftersom jag inte kunde somna igår vilket ger ett resultat på ca 4 timmars sömn. Nu blev jag ännu tröttare bara genom att skriva de.

Men för en minut eller så blev jag plötsligt helt klarvaken, tvätten. Var fan är tvätten? Kanske där jag lämnade den sist? Tvättstugan. I min trevliga tvättstuga tvättar man antingen nellan 7-12, 12-17 eller 17-22. Jag tvättade naturligtvis igår kväll och gjorde allt utom att hämta tvätten.

Jag tycker det är väldigt pinsamt när sånt här händer så jag försökte tänka ut en smart ursäkt.
- kankse ingen är så korkad och tvättar klockan sju på morgonen en söndag?
- om jäg väntar till klockan tolv och smiter in mellan dom som ska tvätta?
- om jag aldrig mer hämtar min tvätt?
(bara hela mitt liv i klädväg men man kan ju gå naken)

Jag tog mod till mej och hämtade tvätten och hoppades att människan som tvättade inte skulle vara där just då. Jag börjar proppa ner alll min skrynkliga tvätt som någon hade lagt i en enda hög på golvet och är nästan klar när dörren öppnas och det kommer in en tant. Ingen sån söt tant utan en vanlig tant. Då inser jag att jag tagit hennes ikea-kasse eftersom min visst låg under alla kläder.

Och vad ska jag göra nu?

Det slutade med några minuter av ursäkter innan jag som en tomat gick ut med min överfulla kasse. Jag hatar när sånt här händer.

Kommentarer
Postat av: andén

gillar dig ändå, för du tänker när ingen märker. och det är bra på riktigt :)

2008-11-16 @ 21:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0