kakbakdags

Idag är jag arbetslös. Det betyder en hel dag ledigt. Jag tar tillvara på min lediga dag genom att göra ingenting. Hur tråkig får man bli. Fast det är ganska mysigt att bara vara hemma och plocka lite och fixa iordning med sånt man inte hinner annars.

Jag har kommit på att när jag inte har så mycket att göra tänker jag att jag ska äta (för då får man nåt att göra) men eftersom träningarna har börjat har jag bestämt mig för att vara nyttig. Alltså inget småätande. Kul. Verkligen jättekul.

När jag städade i ett skåp förut hittade jag mitt grymma recept på vita snoddas men eftersom jag inte kan baka den till mig själv kan jag ju alltid dela med mig av receptet medans jag funderar på vem jag kan överraska men en kaka.

VITA SNODDAS (silviakaka)
- 6 dl socker
- 4 ägg                vispas poröst
- 2 äggvitor

Blanda i
- 6 dl mjöl
- 4 tsk bakpulver
- 3 dl ljummet vatten

Häll smeten i en smord långpanna och grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 20 min.

Glasyr (sjuds i en kastrull ca 5 min)
- 200 g smör
- 2 äggulor
- 2 dl socker                
- 2 msk vaniljsocker

Bred ut glasyren när kakan svalnat, toppa med kokos och skär sedan kakan i rutor.

SUPERGOTT!



När man ändå pratar om saker som är goda är jag för tillfället en sucker för ProVivas jordgubbsdryck. Mm.




Later.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0