bra start där

Mamma väcker mig 06:30 och frågar om jag ska köra henne till jobbet. Helt ovetande om att jag ens är vaken går jag upp tar på migkläderna som ligger närmast, bäddar sängen(?), och kör mamma till jobbet. Klockan är nu 06.50 och jag tror att jag fortfarande sover, åker och tankar (ska man låna bilen får man ta och vara en bra dotter). Eftar att jag tankat (det var för övrigt sjukt kallt ute så vid den här tiden har jag vaknat till en aning) så åker jag hem.

Det är nu jag får för mig att kolla om bomen är öppen så jag kan köra så nära som möjligt och det är den YES, jag ställer mig utanför och inser att här står det visst en grävmaskin och lite andra byggrejer. Självklart hinner jag också tänka att hoppas jag inte står i vägen nu. Men efter att jag tänkt det så glömmer jag det och går in till min varma goa lägenhet (som för övrigt är iskall, men allt är bättre än ute). Tittar på klockan 07.05. Undrar om gymet öppnar sju ida?(!) Nu har jag fått för mig att jag skall träna på gymet, om dom inte ringer från skolan så jag skall jobba.

När jag äntligen har insett att båda mina träningsbyxor är hos Jenny tar jag mina grejer för att bege mig till mamma och snoka reda på ett par att låna. NU! Jag går ut och ser en massa byggubbar samt min hyresvärd utanför porten. Hmm. Inte bra. Jag tar stora steg mot bilen samtidigt som gubbarna får ord i mun
Jaså, e de din bil den där?
Det var på tiden!
SMIDIGT!

Det sistnämnda är det hyresvärden som får ur sig. Naturligtvis har dom stått och väntat på att jag ska flytta min bil i typ 30minuter och är sådär nöjda. Man kan säga att jag blev helt illröd i ansiktet och börjar med en förlåtramsa som inte är kort. (Jag som trodde att jag kunde stå på mig och inte skämmas för att man gör lite fel ibland men inte, har fortfarande en klump i magen). Jag tar till min snyggaste backningsteknik som är obefintlig och krånglar mig förbi alla maskiner och grejer som helt plötsligt var ganska många, måste missat de. Kör därifrån hem till mama, tar på mig ett par träningsbyxor och nu ska jag till gymet. Vilken underbar dag det är idag.

Kommentarer
Postat av: andén

de blir alltid värre framåt natten...

2008-11-05 @ 09:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0